hidup...

Friday 16 March 2012

kembali pada sang pencipta

Dulu, saya cemburu tengok orang pakai LV, GUCCI, PRADA, MIU-MIU, CHANEL dll.. tapi sekarang saya cemburu tengok orang berjubah, bawa sejadah, genggam tasbih dan pegang al-Quran...

Dulu, saya cemburu tengok orang melancong ke Paris, London, Jepun, Australia dll.. tapi sekarang saya cemburu tengok orang pergi ke tanah suci mekah, berdiri depan ka'abah, cium Hajarul Aswad, solat masjid Nabawi, zikir di Raudha dan selawat depan makam Rasulullah..

Dulu, saya selalu bangga, lalai dan sombong dengan apa yang saya miliki... (T_T')... Tapi sekarang, saya rasa terlalu kerdil, terlalu kekurangan dan terlalu miskin. Sesungguhnya jiwa raga ini bergantung harap pada redha dan rahmat Allah agar diampunkan, dilindungi dan dirahmati oleh Allah Subhana wata'ala di dunia hingga akhirat.

Semoga saya dan kita semua mampu menikmati dunia seadanya dan beringat tentang akhirat yang PASTI menunggu kita. Amin.. Jangan lupa rukun Islam 5 perkara itu ya... krn itu saja buktinya kita sebagai hamba Allah Subhana wata'ala

0 comments: