hidup...

Wednesday 22 May 2013

kesabaran yang dipinta

dengan nama allah yang memiliki hati dan perasaan

220513...ketika ini kelihatanlah sikap mereka,,perangai mereka,,
pernah suatu masa dulu kami bersama 7 org..kini 9orang yg wujud pula...
namun apakan daya manusia pasti akan berubah...

tapi teringgal satu tompok yang agak mengguris hati apabila aku ditinggalkan..
sedangkan aku adalah org pertama yang dipanggil untuk menolongnya..aku yang banyak melakukan pekerjaan daripada mereka...
tapi bila suatu masa......

mereka disuruh untuk pergi ke suatu tempat...
aku dipelawa pada pertama kalinya...tetapi apakan daya aku ditinggalkan begitu sahaja...
melihat kenderaan tersebut perlahan-lahan keluar dari pintu pagar ...
 sblm ini aku dikomen dengan ayat 2 yg bombastik ...namun aku terima kerana setiap manusia pasti banyak melakukan kesalahan...


aku mula terfikir......

selama ini aku akan berusaha untuk membantu mereka walaupun aku terasa pahitnya...
aku berusaha membela mereka disaat mereka memerlukan bantuan walaupun aku yang mendapat caciannya...

tapi semua itu hanya ku balas dengan senyuman semata-mata....

aku tahu mereka semua adala MT asrama ,,tetapi apakah harus mereka meninggalkan sahabat mereka yang biasa???
di situ aku terasa kecewa...kerna pernah suatu ketika aku menjadi AJK ...tp aku tidak pernah meninggalkan mereka...

mungkin ini ujian ilahi kepadaku agar aku kuatkan lagi imanku...aku Redha....

*andai kalian terbaca suratan ini...harap dibuka hatinya untuk menerima...-
*luahan hati ku selama 5 bulan*

~mogaAllah Redha

0 comments: