hidup...

Monday 27 May 2013

Senyuman terpancar indah hati terasa tenang

Dgn nama allah yang mengukirkan senyuman yang indah di wajah ku...

170513,,
"MUHASABAH lagi!!!"

Takpe itu akan mmbuatku lebih matang lagi..*aku sedang memujuk hati*

"Jomlah kite pegi musolla cepat,,nnt cpt buat cepatlah habis...."
Hatiku terasa berat ....tp tidak mengapa hidup mmg begitu....

Ketuka serius bermuhasabah....
Seorg rakanku berkata....
"Knapa entisuke sgt senyum???x kesahlah depan banat atau banin....

"Ana tak suke tgk nt senyum bilekat dpn 2 org (jejaka) tu.....

Aku terfikir.
Siapakah jejaka itu???
Rakanitu menyebut namanya......

Aku hanya berdiam diri......tidak mahu menafikan ape ape krn aku takun ia akan terputusnya persahabatan kami...

Aku mula difitnah couple dgn si dia....
.
Cube manarik perhatian si dia......

Aku hanya berdiam diri dan tida membela diri....

Andai anntunna membaca coretan ini.....

Senyuman itu hanyah untuk menenangkan hati ana....
Kerana sntiasa difitnah dan dipinggirkan....
Senyuman itulah yg membuat hati ana tenang.....

Wahai sahabat ku.....allah pernah berkata dalam surat cintanya...
"Wala tamsyi fil ardimarha"
-dan jgnlah kamu berjalan dibumi allah dengan sombong kerana pangkat mu-

Walaupun korg semua berpangkat tinggi tp di mata Allah kalian semua tetap kerdil....

Jadi andai kalian tetap berfikiran sebegitu kpd ana....ana terima

-MogaAllah Redha-

0 comments: